środa, 28 grudnia 2011

pomysł na prezent

Święta, święta i po świętach :) Jak wiadomo, najlepsze są prezenty robione własnoręcznie, no i te które można zjeść. A jeśli połączy się obie te cechy - mamy przepis na prezent idealny. Ja co roku obdarowuję bliskich smakołykami. Zeszłorocznym prezentem był dżem pomarańczowy z żubrówką; w 2011 postanowiłam naprawdę zaszaleć. Powstała - po modyfikacji przepisu znanego smakosza Bogusia Deptuły - cebulka z wiśniami w czerwonym winie.


Przepis:

Składniki:

1,5 kg cebuli
masło
butelka wina
dwie garści mrożonych wiśni
dżem z czarnej porzeczki lub jagodowy

Cebulę kroimy w piórka i dusimy przez 7 minut na połowie kostki masła. Całość zalewamy czerwonym winem i... gotujemy od czasu do czasu mieszając, aż wino odparuje (ok. dwie godziny). Pod koniec gotowania dodajemy pokrojone wiśnie i dwie łyżki dżemu.

Wydaje się banalne i takie właśnie jest! :) Podstawowym problemem jest oczywiście krojenie cebuli. Trzeba być prawdziwym twardzielem, albo bardzo kogoś kochać, żeby to przetrzymać :) Ale opłaca się, bo danie jest pyszne!

PS. Ja do mojego prezentu dołączyłam sposoby podania. Oto kilka z nich:

  • Cebulka idealnie nadaje się do mięsa. Można ją podawać jako "jarzynkę" lub jako sos do mięsa - jeśli doda się do gotowej porcji szklankę wody i zagotuje.
  • Cebulkę można podawać również na zimno. Świetnie komponuje się z serami. Wyłożona w miseczce obok deski serów, będzie idealnym dodatkiem.
  • Można też na krążki ciasta francuskiego wyłożyć porcję cebulki, posypać pokruszoną bryndzą i zapiec. Świetna przekąska na przyjęcia!
 SMACZNEGO!

1 komentarz: