niedziela, 6 listopada 2011

kanapka z rybą

Uwielbiam pasty rybne! Są oczywiście bardzo smaczne i niezmiernie zdrowe. Prezentuję tutaj dwie - jedna, tuńczykowa - mojego pomysłu; druga, makrelowa tzw. awanturka - według przepisu Magdy Gessler.

Przepis na pastę tuńczykową:

Składniki:

puszka tuńczyka (ja wolę w sosie własnym ale może być w oleju)
cebulka dymka ze szczypiorkiem
ogórek kiszony
majonez
sól, pieprz

Cebulkę kroimy w drobną kostkę, podobnie ogórka i szczypiorek. Pokrojone składniki mieszamy z tuńczykiem. Doprawiamy dwoma łyżkami majonezu, solą i pieprzem.

Przepis na pastę z makreli:

Składniki:

wędzona makrela
biały ser
śmietana
przecier pomidorowy
cebula
sól, pieprz, ostra i słodka papryka

Makrelę obieramy ze skóry i ości. Mieszamy z trzema łyżkami białego sera i łyżką śmietany. Dodajemy pokrojoną w kostkę cebulkę i przecier pomidorowy. Doprawiamy solą, pieprzem, słodką i ostrą papryką.

Najlepiej smakują z ciemnym pieczywem. Smacznego!

1 komentarz:

  1. Rok temu byłam w łódzkiej Polce Magdy Gessler i między innymi jadłam ową pastę z makreli z ciemnym pieczywem - finezja smaku! wszędzie szukałam przepisu i wreszcie znalazłam!:)
    Jutro robię:)
    Dziękuję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń