wtorek, 22 listopada 2011

muffiny serowe

Sprawdziły się i jako imprezowe przekąski, i jako bułeczki śniadaniowe (świetne z serkiem śmietankowym). Mięciutkie serowe muffiny.


Przepis:

Składniki:

2 szklanki mąki
2 jajka
szklanka roztopionego masła
serek wiejski
szklanka drobno utartego żółtego sera
cebula
śliwki suszone
sól, pieprz
proszek do pieczenia

Mąkę mieszamy z solą, pieprzem i proszkiem do pieczenia (pół opakowania). Dodajemy jajka, roztopione masło i serek wiejski. Mieszamy na gładką masę (nie powinna być za rzadka, w razie czego można dodać jeszcze mąki). Do masy wrzucamy ser żółty i podsmażoną wcześniej, drobno pokrojoną cebulę. Namoczone wcześniej śliwki, gdy nasiąkną, kroimy drobno i dorzucamy do masy. Formę do muffinów smarujemy masłem. Porcjujemy ciasto do otworów. I pieczemy na rumiano.

 

Podany przeze mnie przepis jest wariacją na temat kilku przepisów. Ja wszystkie składniki dodawałam "na oko", ale myślę, że oddałam wiernie proporcje. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz